Moda stanowi obecnie jeden z najbardziej chwytliwych tematów, poruszanych w Internecie. Panie spędzają nieraz kilka godzin, o ile uda się tylko znaleźć porady, dotyczące zdrowego stylu żywienia czy najnowszych trendów obuwniczych.
Panie zrobią bardzo wiele, by dowiedzieć się, jakich kosmetyków używają gwiazdy i w jakich sklepach się ubierają. Załóżmy zatem, że chcemy zastanowić się nad założeniem na własną rękę takiego portalu. Nie będzie to zadanie proste, ponieważ konkurencja jest bardzo rozległa w tej tematyce. Właśnie z tego powodu, warto zastanowić się nad każdym szczegółem projektu oraz jego szatą graficzną.
Po pierwsze, należy sobie zdawać sprawę, że tworzenie stron internetowych o tematyce mody wymaga połączenia sił osób rzeczywiście zainteresowanych tematem. Każdy drobiazg powinien zostać dopracowany – drobne szczegóły w postaci grafik, poprawności językowej w tekstach, a także innych rzeczy, jak czytelność odnośników czy interfejsu.
Tworzenie stron internetowych wymaga skoordynowanych działań. Każdy artykuł powinien być zwięzły i przekazywać wszystkie, niezbędne informacje. Do niego, należy także dodać grafikę lub pliki audiowizualne, które pozwolą na udekorowanie czytelnikowi danej strony.
To także sygnalizacja na temat tego, o czym tak naprawdę jest artykuł. Wiele osób, sięgających po książkę, zerka najpierw na okładkę, ponieważ ma nadzieję, że pozwoli to na dowiedzenie się, o czym taka publikacja jest.
Tworzenie stron internetowych może wiązać się z totalną klęską, ponieważ jeśli internauta raz zrazi się do danego portalu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ponownie nie odwiedzi danej strony.
Jeśli chodzi o tematykę mody, to powinny znaleźć się tam jak najaktualniejsze informacje o relacjach z najnowszych targów mody, pracy znanych projektantów oraz tego, co dzieje się na wybiegach. Można w taki sposób pomóc wypowiedzieć się kilku różnym osobom – jednym, znającym się na tym, co lubią nosić celebryci, o makijażu, obuwiu czy innych czynnikach, kształtujących modę.