Projektowanie stron internetowych wymaga dużego skupienia, jednak zanim zaczniemy, warto odpowiednio się przygotować, by zwyczajnie wiedzieć, jaki efekt chcemy osiągnąć. Jeśli zależy nam na tym, by firmowa strona przyciągała jak największą liczbę odbiorców, musimy uwzględnić kilka ważnych aspektów jeszcze zanim zabierzemy się do tworzenia witryny. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, by strona była responsywna, czyli by poprawnie wyświetlała się na dowolnym urządzeniu mobilnym.
Projektowanie stron internetowych – jak zachęcić do odwiedzin?
Ponadto projektowanie stron internetowych wiąże się z koniecznością stworzenia odpowiedniego szablonu witryny. Jak będziemy mogli przeczytać, ilu ekspertów, tyle rad, jeśli chodzi o to, czy najpierw należy wziąć się za wykonanie layoutu, czy może lepiej zająć się w pierwszej kolejności treścią na naszą firmową stronę. Tak naprawdę najlepiej połączyć od razu te dwie czynności. Treść musi być kompatybilna z grafiką, w przeciwnym razie te dwa elementy będą rozpraszać uwagę, zamiast ją przyciągać.
Jeśli bierzemy pod uwagę tworzenie stron internetowych, jako główny sposób na promowanie naszej firmy, warto pamiętać o tym, by znalazły się na stronie przyciski, które wzywają do wykonania jakiejś akcji. Witryna jest tworzona z myślą o odbiorcy, więc jeśli na nią trafił, prawdopodobnie jest zainteresowany naszą ofertą. My z kolei powinniśmy mu ułatwić dostęp do tych treści, a także, jeśli zarazem jest to nasza strona sprzedażowa, umożliwić zakup produktu lub usługi, bądź zapisanie się do newslettera.
Strona firmowa powinna być również rozwinięta, jeśli chodzi o ilość dostępnej treści. Obecnie bardzo wielu przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie bloga firmowego, co działa i z korzyścią dla firmy, i dla odbiorcy. Nie możemy także zapominać o tym, że informacje, jakie są dostępne na stronie, powinny być unikalne. Powinny też zawierać słowa kluczowe, pod które strona internetowa jest optymalizowana.